Sunday, October 25, 2009

cerita orang kaya!!

cerita orang kaya..di kedai kopi..tapi bukan calang2 kedai kopi..kedai kopi behawa dingin...

kopi secawan..harum baunye..asap putih berkepul dr cawan...duit terbang melayang-layang...cerita tinggi melangit..

ini bukan dengki..ini tidak serius..ini cuma cerita biase..dr zaman tok kaduk lagi dah wujud..berkali-kali di ceritakan..turun temurun ke anak cucu.

"aku ade bmw...baru beli semalam..cash!!ko??kete ape??"..aku...haaa...aku lagi dasyat..aku ade myvi...buruk...kaler compang camping..kemek segenap sudut..haaa...ko bleh lawan ke??ko berani ke nk kemek2 kan bmw ko??...haaa...perbualan ni di reka semata-mata...x wujud..x pernah pun berlaku...

ade yg kate.."aok xpe la pit..family aok kaye..."..bentaik laaa...kaye ape??kaye masing2..abg long kaye..itu usaha dia...abg tam kaye..berbaloi laa..dia blajar sampai mane...

stop cite family...koi suke tgk org2 melayu kaye..koi bangga...ade jugak sedikit iri hati..itu cuma sebagai guide line utk koi mengilhami kejayaan dia..

cerita koi di dah lari sket dr hajat sebenar...cerita kedai kopi...itu lagu malique dan salam..."berkepit dgn awex romantis..biase laa..budak baru nk jadi artis"..ahaha...koi suke lirik tu..

cuma jgn salah anggap..kaya banyak makne..x semestinye berharta engkau kaya...tak semestinye kau lepak cafe..kau kaya...takkan xleh fikir kot...

cerita ini datang nye dr mulut koi yg berada di golongan yg sederhana...berkate-kate tengtang mereka yg kaya...agaknya ape cerita dr sebelah sana...dr yg kaya tentang golongan aku di sini...


cerita maniskah??cerita hina kah??kite x tahu..selagi kau dan aku berpandangan positif antara satu sama lain..tidak membina tembok gergasi antara kita...kita akan terus hidup di satu sistem yg sama dgn aman sentosa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...