Tuesday, October 20, 2009

Camsial Ini Mamat Bank

Camsial Ini Mamat Bank(CIMB)...Assalamualaikum..sebelum saye meneruskan penulisan petang ini..saye mintak maap ye...tok nenek..anak cucu tumpang lalu...nak ke rumah hitam conteng segala kemarahan..

ini bukan cerita kedai kopi..ini cerita duniawi...dr mate aku yg aku tengok..yang aku lalui..bukan cerita tambah intisari..bukan karipap kosong tanpa inti...mungkin care aku menilai itu salah..terlalu tinggi bar yg aku set kan untuk menilai...

aku bukan jahat...aku bukan kriminal..aku berpakaian selekeh ke??jahat kah orang yg berketerampilan seperti aku...mana yg lebih jahat..aku atau si kriminal berpakaian rapi??

aku jumpe mamat ni..bukan niat nk jumpe..terjumpe..aku senyum kt dia...dia tampar aku dgn satu jelingan manje ego seorang pegawai bank yg berpakaian kemas...buncit perutnye ketara..."encik dah makan??"..peduli ape aku kalo ko makan ke tak...itu care kite skarang..yeke??mungkin la kot...

imbau semula..kes mamat bank ni...memang menyirap darah aku...tapi..kes lame..dah setel..aku senyum je la...

4 bulan yang lalu...
seperti biase..setiap payment job aku..aku masuk kan kedalam bank ni...tak kire cek atau pun cash..aku lebih selesa berurusan dgn mesin drp kakitangan nye..

nak jadi cerita...satu hari aku dapat cek..rm5000...aku pun sumbat ke dlm check deposit machine..tanpa ku sedari..itu adelah cash check...

4hari berlalu...rm5k itu masih belum muncul dlm akaun aku...aku pun bertanye di kaunter...jawapan nye mudah..ringkas "ntah la..tak tau laa"..

takpe...esok nye..aku cek lagi..jawapan nye same.."ntah la..tak tau laa"..

aku rujuk kpd tuan punye cek..dan baru aku tau..itu cek cash..adoii..patut laa x masuk akaun aku lagi..cek itu sudah di tendang..

aku jumpe lagi mamat nih...aku nak amik semule cek tu...dia cakap "ntah laa..tak tau kt mane.."

aku mahukan detail..kemane cek tu pergi..adekah ia selamat...jawapan nye kali ini lebih panjang dr hari2 lepas..."cek tu di pos semule ke alamat penerima...pergi la cek mane2 courier yg ade kt temerloh nih"..

perghhh...berape banyak courier kt tmerloh ni...adoi..aku pergi la ke sebuah ofis courier...bos ofis tu terang kan segala nye kat aku..kemana pergi nye cek jika ia di tendang...

penjelasan bos tersebut buat aku rase mamamt bank tu mcm sial..ape slh nye bg tau aku smua tu...

cek di tendang akan di hantar ke HQ di KL..kemudian di pos semula ke Bank tadi..kemudia bank akan call penerima cek...

tapi..dah dua minggu..itu shj jawapan yg aku dpt...siap suruh aku cek kt semua courier..bodoh ke ape??

setelah paham semua...esok nye aku ke cimb semule...aku nk jumpe big bos..aku dah nak mengamuk mase tu..

kerani dia ckp..bos ade client..sila tunggu...aku pun tunggu turn aku..bile bos dia dah setel..aku terus ke meja dia..

bos dia bangun..."sori..saye bz.."...perrghhh...babi betul laaa...punye lame aku tunggu..ko ingat aku rambut dreadlock...pakai shortpant..t-shirt band yg lusuh..ko ingat aku ni makan sampah ke ape??ingat aku ni mengemis ke ape???aku ni jurufoto sialan(sori jingses..pinjam nickname lu kejap)

itu lah cerita nye...hampir sebulan baru setel kes aku tu...kpd CIMB temerloh...ini bukan kes pertama korang buat..before nih ko hampir rembat duit member gua..jgn bikin panas dowwhhh!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...