Thursday, October 29, 2009

Bebanan Mental Untuk Si Tua.


Tembakau cap ayam…di gulung..di gentel biar rapat..biar padat…baru sedak menydut nya..sesiapa yg tidak biasa…awas..mungkin terbatuk..perit tekak!!

Asyik memang asyik…perlu sabar menggulung…siap digulung cucuh..hisap perlahan-lahan…sabar mmg kena ada..kerana rokok jenis ini perlu acap kali di nyalakan bara nya.

Malam ini..ku sendiri..tak ada yang menemani..

Asyik sangat asyik bila bercinta…hangat tidak lah sehangat mana..mungkin api nya baru sahaja bermula…angin tidak lah sekuat mana..sepoi2 bahasa Cuma…tapi api yg aku nyalakan…sudah menari sumbang…mungkin akan padam…

Mahu atau tidak…ntah lah…masih berfikir…hendak nyalakan semula…atau beli sahaja winston light..x payah gulung2 dah…cucuh..hisap sampai sudah…tapi asyik kurang lah..maklumlaa…hulur duit..rokok sekotak jadi milik.

Bebanan mental yang asyik…kini tidak lah se asyik mana lagi…bila baranya acapkali padam meskipun angin yg bertiup Cuma sepoi2 bahasa…belum ribut yang melanda..

Kalau ribut yang datang…usahkan bara…mungkin rokok balut dgn aku sekali turut terbang…hilang arah..hilang akal.

Berkain pelikat..duduk di serambi..tembakau cap ayam di gulung rapi…asyik nya Cuma si tua yg tahu…beban nya Cuma si tua yg lalui…

Sanggup kah utk trus asyik begini..selesa begini..biar pun aku di maki hina..di caci cerca sedangkan angin itu Cuma biasa2 sahaja.

Cemburu iri hati itu tanda sayang…cemburu iri hati jangan melulu…kata2 masih jadi ukuran…dan perbuatan itu yg akan kotakan…

Terfikir untuk cuba yang lain…yang mungkin bisa buat aku asyik sampai bila2..

Dalam kepala…dia idaman ku…tapi biarlah rokok gulung aku ini tamat dahulu…selesai satu persatu…usir kesedihan..jangan biarkan ia berpanjangan…kerana ini Cuma bebanan mental yg mungkin asyik…ini Cuma bebanan mental situa untuk menempuh pertengahan usia!!

Kepada dia…berikan aku sedikit masa utk buang semua caci maki itu…Insyallah aku kembali utk keasyikan seterusnya…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...