Wednesday, September 30, 2009

warkah dr intan...

Harini aku bangun agak lewat..1pm…itupun sebab bilik aku panas sgt hari ni…panas len macam…bangun tidur..gosok gigi..basuh muka..mmm..mandi biar dulu laaa…ke dapur…secawan “ice cream soda..sepotong kek buah…sebatang Winston light…sambil mendengar lagu “love” dr pure vibracion…aku mula menulis blog untuk hari ini..

Warkah dari intan…

Kehadapan awak yg saye syg…
Awak..kenape awak x layan saye dah??awak marah ek saye “main” dgn aiman??awak jeles ek??

Awak jangan la mcm ni…saye nak tegur awak tadi..mase lunch…nak ajak awak “main”..tapi awak buat tak nampak jek kat saye…saye sedih tau tak…

Saye dgn aiman xde pape la awak..kitorang “main” kejap je…itupun sebab awak xde..saye rindu nak “main” dgn awak…

Awak tau tak..aiman x spt yg awak sangke…dia tau saye makwe awak…kitorang kawan jek…awak jangan lah marah..hadiah yg saye bagi ni pun dia yang suruh bagi..utk pujuk awak..harap awak suke.

Awak jangan la marah lagi ek…saye janji..lepas ni kalo awak x bg saye “main” dgn dia..saye x main dah…tapi dia kan kawan kite…ape salah nye kite “main” 3 orang.

Esok..lepas lunch..saye nk jumpe awak..kite “main” same ek…saye x nak la tgk muke awak yg cute tu jadi masam macam 2,3 hari ni…saye syg awak.

Ok lah awak…jap lagi nak nk abis skolah…harini papa saye amik…esok kite jumpe lagi ek…


Salam sayang,
Intan…


Bile aku teringat semule isi kandungan surat ni…mmg aku tersengih sorang2…surat chenta ini kepunyaan neqi si monyet..anak sedare aku..dia baru darjah 6…ahahaha..dia,intan dan aiman ni member kamcing la kt skolah…waktu rehat/lunch hour….depa ni selalu main same2…jangan salah paham dgn word “main” yg aku hi-light kan tu….

Ehehehehe…

2 comments:

  1. wahh...surat yang mcm nih punya simple boleh buat aku rasa..rasa cam maner yerp? tak retai nak bg tau..
    Tapi yang nyata aku rasakan keikhlasan mereka dalam berkawan. Kejujuran mereka dalam perhubungan. Dan kesungguhan mereka dalam menyayangi seseorang...

    Mmm..semua tur cuma boleh kita dapa dalam diri kanak2 saja...

    "Yaa Allah, temukanlah aku dengan mereka2 yang sarat dengan rasa cinta dalam diri mereka, supaya aku bisa belajar menjadi seorang yang penyayang dan pemaaf seperti mereka. Dan tambahilah duniaMu ini dengan kebaikan, dan engkau damaikanlah antara dua pihak yang bermusuh. Serta taburkan benih2 kasih sayang diantara mereka, amin"

    ReplyDelete
  2. betul tu wira..ahahahak...tp x tahan koi nk gelak tgk reaksi muke anak sedare koi tu... :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...