Tuesday, September 1, 2009

maki-makian itu puisi percintaan.

hahhh...tajuk kali ni mmg syahdu...mcm lagu band2 rock jiwang yg satu mase dulu cukup top di tanah air kita..kn??nk aku sebut satu persatu nama band tu??x payah laa...

zaman tu..aku x tau la aku kt mane...mungkin di Kuala terengganu atau di serdang...dunia muzik tanah air di lambak kn dgn nyanyian2 leleh tangkap lentok sentuhan dr komposer2 kita...

lagu2 stail ni mmg ade peminat dia sendiri..aku ngaku jujur je la..aku penah la dgr lagu2 ni kt radio...lirik meleret-leret..memuja-muja sgt pompuan...sedih tahap gaban nye dlm percintaan...gembira x terkata dpt awek baru laa...ape laa..semua ade dlm lirik tu...ade satu tajuk yg jiwang tp bodoh di dengar nyanyian sape ntah...kalo x silap aku tajuk dia "sudah putus ape nak buat"..huhuhuh..mmg tergelak terbahak-bahak di buat nye.adoiii..sakit jiwa...

tapi kali ni...tajuk lagu yg aku buat agak berlainan..sedikit kasar..."Maki-Makian itu Puisi Percintaan".

aku sdg menulis lebih lanjut tentang tajuk nih...mungkin ada yg di luar sana sgt sinonim dgn tajuk tersebut...

kite manusia ade perasaan...x kisah la se "metal" mane muzik yg ko alunkan...se "dark" mane riff yg ko mainkan...se "growl" mane suare ko melalak lirik2 gelap tulisan pembayang syaitan...tp ko tetap punye perasaan..

ape rase bila diri anda di maki hina caci???aku adalah org yg mahukan "one peace..one love"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...