Wednesday, September 2, 2009

emosional rasional rasta

harini hari ape??brape haribulan??dah brape hari puase??argghhh...cmne aku bleh lupe smua nih...

semalam aku mula pindah barang2 dr kolektif...mungkin ini minggu terakhir aku di kolektif ini...tapi di rumah hitam ini aku terus menulis...tanpa agak2 ..mm ragu2..aku dan akustikalam trus menjadi teman setia..bukan teman setia anda seperti yg di war war kan rtm...aku cuma ada akustikalam...

rumah gelap ini adalah akustikalam...alunan merdu yg kian sumbang..kian panas di sini...membuatkan aku lupe semua..lupa tarikh..hilang ingatan seketika...

penulisan yang agak memberontak...beremosi...bergelora..bukan datang dr jiwa yg ingin menunjuk handal..tapi ini adalah EMOSIONAL RASIONAL KU..

raya??apa aku ada??puase pun x cukup..jujur tu...sungguh jujur pengakuan dr aku yg katanya rasta..emosinal rasional rasta...di bulan ramadhan yg mulia ini...mudah sangat tersentuh jiwa halus ini walaupun bayang2 ku berwajah kan singa...walaupun getaran lidah aku satu mase dulu melaungkan ayat2 syaitan..garau dengan riff yang gelap...harmoni dengan 3 kod iblis mengalunkan irama yang hilang punca...iron maiden..cradle of filth..children of bodom...tapi jiwa ini halus sebenarnya..aku bukan lagi sekukuh kunci singa...walaupun aku inginkan kekuatan itu.

krisis identiti..krisis perhubungan sosial..kris kewangan semua nya menghentam aku tepat tang dahi...untuk raya yg bakal tiba...aku kini tiada ape2..

sering aku ucapkan..manusia memartabatkan diri mereka dgn wang dan harta...itu mungkin ayat kecewa berbaur iri hati dr org2 sperti aku...bg mereka yg punya semua tersebut...aku raja...bapak aku kaya...aku kaya..kau peduli ape!!!sombong!!!angkuh!!tapi itu yg dia ada!!

sehelai t-shirt hard rock cafe vanice...sehelai khakis volcom...itu dulu..cerita dongeng yg aku bisikkan ke dalam hati kecil nih untuk memberi semangat aku terus beraya thn ni...

tetapi...semuanya lenyap bila aku tiada wang untuk itu...cukai jalan raya kereta ku..insuran..bayaran bulanan kereta...bil telefon semuanya membenam aku jauh dr keseronokan untuk menyambut hari kegembiraan umat Islam tersebut...

krisis angkuh kolektif turut membuat aku hilang sahabat...hilang kepercayaan..di hina di maki..sedikit sebanyak mencabar kewibawaan aku selama ini turut menjadi faktor2 emosional rasional ku..emosi yg bersebab...emosi yg malap buat aku terus sendiri menyendiri di bilik gelap!!aku lebih suke begini!!

pana..sangat pana..tersungkur aku...rase nye x mampu nk bangun semula..pening kepala..pitam..terbaring aku seharian memikirkan semua...

hilang semua!!aku cuma harap..smua ini akan berakhir segera...berakhir segala emosional rasional!!!

3 comments:

  1. apit,aok masih lagi ada kawan² lg k..aok bykkan la bsabar k..xmo la aok trus tsungkur, aok kuat kn la smangat..

    ReplyDelete
  2. sy kawan awk wlpon awk x rs pom mcm sy kawan awk :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...