Wednesday, August 19, 2009

tm sport carnival 2009




huuhhh...job ni 2minggu lepas...malas nk upload kt sini..maklum laa..asal aku masuk akustikalam je..jiwa memberontak aku mengarah aku utk menulis dgn penuh emosi berbaur benci..marah ..dendam...tp..awal pagi ni..aku kontrol sket...maklum laa..problem da setel sket...Alhamdulillah...

cerita job TM ni bermula sangat sempoi...di bandar tasik selatan..waktu tu aku tgh lepak2 dgn kawan2(maaf ye rodong2...harini koi ckp kl plak) kt kedai masi ayam dare...time tu aku baru abis shoot model harley davidson di putrajaya...

lepas makan..kawan2 aku pun sibuk la nk tgk pic dlm kamera..maklum laa...model2 harley sexy2 jek...

tanpa di sedari...aksi kami di perhatikan oleh brader seblah table kitorang...sebelum brader tu beredar..dia tegur..."fotografer ke?"...aku jawab lah ye...pastu dia ofer aku job...shoot event..dia tak byk ckp..x bg tau pun event ape...cuma dia bg tarikh ..lokasi dan kad dia...

aku belek2 kad dia...waaaa... Alaf Baru Event Management.."Dato' Rosman"....owww..dato' rupenye brader td tu...sempoi je aku tgk...

esok nye..aku call dia...confirm kan job..aku setuju...30hbjulai sampai 2ogos...tp..aku masih lg belum tau..job apekah itu...

kul 10pagi...30julai..aku gerak ke pantai balok,kuantan..dgn anep...sampai kt sane...aku tengok banyak van/kreta/bas TM...sampai di balok..aku terus call dato'...rupe2nye job aku kali ni...shoot Karnival Sukan TM 2009..

Kontinjen TM dr seluruh malaysia berkampung di balok tahun ini..seramai 1200org peserta dan sepuluh acara di pertanding kan...

Memang grand event depa nih...aku plak x sangka yg aku di pilih sbg official fotografer utk event sebesar nih...syukur..thanx alot pd dato' krn bg kepercayaan kt aku...moga2...ade lg job aku dgn Alaf Baru Event Management nih.Insyallah.



p/s : gambar2 lain event ni bleh tgk kt www.flickr.com/photos/rohstudio

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...