Wednesday, August 12, 2009

h satu n satu

kecoh la ni..penyakit h1n1...sekolah2 tutup..kolej2 tutup...smua tutup...
mcm2 dah jadi...32orang da mati..

aku buat xtau je laa...malas nk pakai topeng...rimas...tapi..semuanya bermula semalam...

rase x sihat badan..penat yg melampau...kepala serabut..smua datang..mcm2 problem...pening...

ptg semalam tido..kul 5.30pm till 10.30pm...bangun tido...badan rase len mcm...kemas2 brg...trus blk kg...rase mcm nk demam..sian dia..aku x sempat call or sms dia...

tido semula..kul3.30am...sedar2 dah 2.30 ptg harini...tu pun dia kejutkan..aduhhh...x keje la aku...mandi2...then melantak nasi++gulai telur...pekena rokok sebatang...tibe2...kepala berpusing..dunia gelap...tumbang aku...terbaring atas sofa...

mak bising..suh p klinik...aku kemas2 barang...stat kete..trus gerak...ingat nk p byr bil brodband celcom...tp x jadi...dia dah ngamuk...bising2..maki hamun aku...aku buat dek jek...p la ke sebuah klinik swasta kt sini...

doktor cek...dia habaq aku ok ja...cuma suhu bdn agak tinggi...ulser kt tekak...selsema..dia ckp ade simptom2 H1N1...huhhh...merepek la doc!!aku amik ubat..bayar smua...blahhh...

dia dah mengamuk..."kepala hotak hang!!!"..sms maki hamun aku...tp aku x mampu nk bg tau aku habaq kt dia...aku sakit..sakit semua..sakit jiwa...sakit otak...dan H1N1 yg doc bg tau td mula memenuhi kepala otak aku...

sok pagi harus ke hospital...cek..bg terang..bg jelas...betul ke aku kena penyakit kecoh tu...biaq p laaa..

apa yg aku gentar kn tentang mati..apa yg aku risau kn untuk meninggalkan dunia ini??ape??sudah bersediakah aku untuk menghadapNYA...sudah cukup kah bekalan untuk ke sana...sanggup kah aku tinggal kan dia...sanggup kah aku tinggalkan semua.

Aku sanggup untuk semua itu...cuma aku x sanggup tinggalkan dia...sms masuk lagi..maki hamun loghat utara..dan di akhirnya kata2 buat aku terus mati...aku dan dia sampai di sini saja...

bagaimana aku nk terangkan pd dia...yang aku ini bakal tinggalkan semua...!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...