Wednesday, May 4, 2011

sembang scene murtabak.

sejak aku terpengaruh dgn 1 blog tentang "scene pulut kuning"..aku cuba menggunakan ayat "scene" itu sebanyak mungkin dalam minggu ini.

di sini scene pulut kuning tak wujud..yang ade cuma scene murtabak daging...tahun lepas scene murtabak daging temerloh fight sama scene murtabak daging jerantut...nyata jerantut tewas 3-1 pada malam tersebut.

ok..cerita sembang yang hampir aku terlupa suatu ketika dulu...awal tahun ni la...cerita pasal cicak tukek(geckho)...

perbincangan bermula apabila anep sangat taksub meredah belukar di belakang rumah mak dia di kampung awah :

anep : koi dari pagi mencari tukek kt belakang rumoh...mok koi cakap dulu ande kt area tangki air...

aku : aok mboh jugek buat kelako gitu yak anep??

anep : mehey weh menatang te..juta2 rege dia...

maka...kami pun mula lah berbicara pasal cicok mahal tu...

anep pun search la kat mudahdotkomdotmai...fuh...mmg banyak advertising pasal cicak ni rupenye..

aku yang gatal tangan ni pulak cuba sms seorang buyer tukek... "bro..tukek 400gm..brape harga??

terkedu aku bila dapat jawapan sms "4juta cash!!"...

fuhhh...gile babun....

di malam yang lain..perbincangan yang sama juga...ade seorang brader sembang "koi tiap2 pagi mase nak buke bengkel..jumpe tukek..besor2 betis ni" sambil dia memegang betis dia...

"koi malas nak care benda tu...kereta kt bengkel koi banyak lagi tak siap"fiu fiu fiuuu..kata nye lagi sambil bersiul dan kemudian menghirup teh tarik.

dalam hati aku..."nampok sangat nipu nye..itu bewok ahhh"...

ape-ape pun cerita cicak mahal ni bukan lah baru ni aku dengar..

pertama kali aku dengar cerita ni mase aku di perlis dulu...aku travel sampai ke bangkok...sambil2 travel aku usya jugak la spesis cicak ni...ade jumpa..tetapi cuma sebesar ibu jari kaki je...ahahahaha...

cicak tukek...

itu cerita semalam...cerita esok harinya pulak...si azrul...berangan nak jadi kaya..kes nya jiran/kawan dia terjumpa 3ekor tukek di kebun bapak dia...

maka cerita mat jenin pun terjadi..

"fuhh..dapat je duit tu..koi beli caldina sebijik...nikon d700 full equip sebijik..canon 5d mark2 sebijik utk main2 video waktu petang...kalo ade lebih..koi beli rumah se kt kolumpo..."bicara azrul yang mengheret waktu ngeteh scene murtabak kami ke jam 4pagi.


fiu fiuu fiuuu...aku cuma mampu bersiul.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...