Tuesday, September 27, 2011

hidup ini indah seperti biasa...

gua agak bosan...ade sedikit marah dan pilu di hati bunge gua ini....fiu fiu fiu...gua cube buat2 cool...

hidup ini x lengkap rase nye kalau xde perasaan bangang spt sedih/marah/gumbira/memberontak...x seronok rasa nya...gua cuba selam dalam2 perasaan gua harini dan cuba bangkitkan beberapa persoalan kearah mencari jawaban dari mana terbitnya rase gundah gulana ini...

penulisan gua hari ini mungkin agak radikal spt mana seawal2 pembabitan gua dlm blog...gua cuba lupa kan seketika jelingan schaa al yahya tempoh hari...gua cuba lupakan rm1000 yg habis semalam...gua cuba lupakan tentang gadis yg telah pergi meninggalkan gua...

dalam kewujudan manusia di bumi...sejak azali...sudah terbit juga perasaan tamak,iri hati,sedih,pilu,gembira,memberontak...ini kata2 spontan dr gua tidak di rujuk mana2 website lain...

cuma cara yg terbaik bagi gua untuk melayan perasaan2 ini ialah dgn mengcari hujung pangkal punca terbit nya permasalahan tersebut...mengkaji tutur kata tingkah laku yg mana mungkin mengunjur ke arah itu...

keadaan suram sekeliling dgn rakan2 berpisau tumpul bertubi-tubi tikaman ke badan kurus kering ini rasa nya bukan isu besar lagi...itu cuma pemanis mulut selepas menjamah sajian makan tengah hari tadi...

persoalan yg timbul...kenapa hati ini sgt berdebar2...sgt pilu sedih tidak tenteram.....persoalan nya kenapa...siapa yang patut di persalahkan...

salah nya semua pada diri gua sendiri...bukan salah orang lain...bukan salah alam sekitar yang makin hari makin mengecilkan minda para pemerintah...

kisah dendam lama bekas kekasih terbawa-bawa hingga melunyaikan hubungan kimia yg baru sahaja tercipta...yang mana di dalam master plan nya bakal didirikan sebuah masjid pada tahun hadapan...

melangkah ke alam yg aneh spt pernah di sebut kan pd entry januari 2010...semakin hari hidup aku semakin aneh...dan keanehan tersebut sangat indah untuk di hayati...

x suka x apa..tapi jgn mengata...x suka x apa...gua peduli hapaa???

sroottt srott...gua sedut cincau bandung sampai separuh gelas...fuhhhh..fuhh..ohok ohok....terbatuk gua tersedak asap rokok murah...

cuba beralih dr penulisan yg radikal ke arah cerita2 ringan kehidupan seharian...gua menjadi agak pemalas untuk update entry...

jika dulu..kemarahan pd alam sekeliling terutama kpd walinya menjadi sumber inspirasi dlm penulisan...

cerita2 adaptasi cinta gagal rakan juga di selitkan...

resepi humor serta beberapa sindiran tepat itu sudah tradisi di akustikalam...

kesimpulan pada semua masalah permasalahan di atas..semua nya dtg dari diri gua yang tidak mengsyukuri anugerah tuhan...

pernah di ulas tentang karma...pernah di tulis tentang ramuan aneh kehidupan...pernah di laungkan kemarahan terhadap sistem...semua sudah tertulis di blog ini.

dalam meniti usia yg lewat ini....gua lenyapkan dendam2 lama...cuba rujuk semula pada sang Pencinta...moga masih ada jalan utk hari akan dtg...

fiu fiu fiu....sungguh beremosi sewaktu menulis...mungkin jika di baca semula...tidak akan paham isi kandungan nya...mungkin juga hanya tersenyum suatu hari nnt membaca luahan isi hati...mungkin ia cuma teka silangkata bagi pembaca2 di luar sana...

gua terperengkap dlm isu kendiri...apa bleh buat...gua cuba..terus mencuba...

sekian sahaja dr gua yang menghisap winston light...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...