Tuesday, August 10, 2010

ramadhan datang lagi...

ramadhan dtg lagi...kali ini xtau bagaimana cara sambutannya...aku tahun ini sedikit kelainan...berpuase seorang diri di perantauan...

bukan la maksud aku aku sorang je yg puase kt uk perdana ni...maksud aku...aku berpuasa tak mcm tahun2 lepas...bersama keluarga..

berlambak ucapan dlm sms...fesbuk..ucapan puase...mcm2 style ade...pantun..sajak..puisi...nasib baik xde ucapan dlm bentuk cerpen je...

yg tag2 pic kt fesbuk tu time kasih la...bkn xnk komen...pening kpale..banyak sgt...semua berlawan2 utk tag photo ramadhan....bagus2...

insan yg cemerlang datang nya dr akal yg sihat...jiwa yg tenang...sebelum berpuase..aku dah sms akak/mak aku...mintak maaf atas segala kesilapan..aku harap puase tahun ni lebih bermakna dr yg lepas...lebih berkat...

x kisah la...di fesbuk..ade model bogel pun ucap slamat berpuasa..thanx...dgn status nye yg mengatakan dia baru balik solat tarawikh...bagus2...bogel2 gak ye...puase tu wajib...itu antara dia dgn tuhan..aku x pandai nk komen lebih...

status...situasi atau sekadar provokasi...itu terpulang...ingin menunjuk-nunjuk..itu bergantung pd niat seseorang...tuhan saje yg tahu..no komen...

aku harini bertungkus-lumus menyiapkan portfolio untuk temuduga yg bakal tiba...dlm keadaan kewangan yg tidak stabil ini...aku cuma mampu buat portfolio yg ngam2 bajet je...

moga ramadhan ini..merupakan titik tuju yg lebih bagus dlm kerjaya aku...insan yg cemerlang..datang nya dr akal yg sihat...jiwa yg tenang...itu kata ustaz fadhilah khamsah...aku suke quote tu...mungkin bila aku cuba sampai kan bunyi nya agak kelakar...tetapi itu yg aku selalu fikirkan...

akal yg sihat???jiwa yg tenang??bagaimana utk memperolehi akal yg sihat??jiwa yg tenang???renung2kan..selamat beramal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...