Monday, August 9, 2010

pemerhatian ku terhadap kamu.

ku katakan engkau pelacur...ku kata engkau pelacur!!!
panass...hari makin panas..biar kipas typoon asyik membongkar dreadlock aku yg serabut ini...kelihatan dr jauh akulah makhluk uruk khai dalam sebuah filem hebat yg menjadi kegilaan aku dahulu...

aneh..aneh nya...owhh...tidak se aneh kehilangan seorang rakan bernama anep...anep ya!!bukan aneh...

suami duduk dirumah...membuat kerja...si bini melepak di mamak sambil mengumpat si suami...

tembolok nya busuk berbau arak...di hembuskan bersama asap2 rokok mahal nya...setiap kata2 tentang suaminya di sambut gelak tawa rakan2 semeja yg turut bertembolok busuk...

owhhh...OMK(oh mak kau)...dunia...tak sangka ada juga situasi spt ini..maklum saja lah..aku tak pernah bergaul dgn golongan spt ini...

satu meja...5orang...aku di meja sebelah...1meja...5 orang..5 iPhone..satu cerita...
"aku da puas minum..lantak laa" laung singa betina bertembolok busuk

1lagi meja..di seblahnya...1 nokia murah pemberian rakan..satu laptop yg hampir punah tapi masih gagah bekarya...satu muka berjerawat...satu kepala berambut dreadlock...berkepul-kepul asap rokok berjenama mahal tapi di beli di pasaran gelap...dlm hati ini ingin mengata mereka...ayuh!!!

cerita kedai kopi...bukan cerita salam dgn malique...ini bukan cerita kedai kopi kampung chenor...ini cerita kedai kopi mewah bukit antarabangsa...

saban malam...sejak jalur lebar ku di sekat akibat tidak berbayar...aku melepak disini...bukan kerana ianya mahal dan style..tetapi di sini ada plug-point untuk laptop kong aku ini terus online...


secawab teh ais sudah cukup untuk aku lepak berjam-jam disini...sambil menyiapkan kerja...berbual sama teman di laman sosial...

table di sudut barat sana sentiasa di booking oleh golongan handal bukit ini...meja2 kecil ini saja lah aku duduk..di sudut gelap berhampiran tangga..sambil memerhati gelagat manusia kaya raya...

bunyi macam guruh..rupa2nya motosikal berkuasa besar ali davidson rupanya..gugur jantung aku seketika...wahhh..silau nya lampu dr perempuan putih mu(fairlady)...

cerita2 kedai kopi org kaya lain rentak gaya nya..."hu a yu??"..."hu a yu??"..x habis2...itu shj lah yg di ucapkan seorang dato' yg sedang marah sambil speaking mcm budak baru belajar tabika...senyum je lah...

si singa bertembolok busuk..masih lagi gelak ketawa dgn rakan semeja...tak pasti...samada topiknya masih tentang si suami atau pun sudah bertukar...sekali sekala dia menegur ku...sambil mengangkat dagu kurus ku tanda aku menyahut teguran tersebut...

macam2 ada....perhatianku tertarik pada meja di timur sana...sekumpulan awex yg mungkin baru di gomol harimau belang dgn pakaian tak cukup kain...buat aku kusyuk mengusya...

sekali skala aku menyisir rambutku yg pada hal mmg x boleh disisir..konon2nya kontrol hensem lah kan??

hensem ntah kemana...sedikit pun tidak berjaya menarik perhatian mereka...

sambil duduk terus menunggu kehadiran askar mini...aku terus memerhati...

memerhati..aku berfikir...jika mereka memerhati aku..adakah sebusuk ayat ku hambur kan terhadap kamu???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...