Tuesday, August 10, 2010

dreadlock

rambut pendek tersisir rapi...rambut panjang tersimpul mati...pedihkan mata dan hati??melihat diriku begini??

kemana hilangnya..toleransi berdemokrasi...kenali hati jiwa bukan bodoh rupa..jangan salah memilih...

kasih sesama insan..yang penting saling menghormati...bukan kata yg di agungkan..tapi perbuatan jadi ukuran...woiii...malaysia maju aman(kurang pasti)...kan bagus begini..jangan mundurkan lagi...

jangan lu nak caci..jangan lu nak maki..jgn kain sendiri...pipit sama enggang dah lama terbang bersama..ini kan kita manusia mengapa bermasam muka..

apa nak di hiraukan mata sepet mata bulat..kulit hitam kuning langsat..jalan lurus jangan sesat...

...bismillah..

bila cik/encik/dato'/datin' aqua2x komen di chatbox aku mengatakan aku lebih hensem berambut pendek...aku terus berlari ke toilet utk melihat cermin...betul ke apa yg di katakan nya???

rambut pendek..rambut panjang...jangan mudah salah sangka..walaubagaimana penerampilan ku...jangan salah tafsir...kenali hati jiwa..bukan bodoh rupa..jangan salah memikir...

beberapa bulan lepas...aku terfikir untuk potong rambut...berambut pendek..kemas tersisir rapi...

tetapi...bila aku begitu..kemana halatuju karya aku tanpa identiti...berkali-kali di ingat kan dlm sebuah matapelajaran seni yg aku pelajari hampir 10thn lepas..."create your own identiti..."

sama juga aku berulangkali jeritkan kpd rakan2 photo aku...cari identiti tersendiri dlm perjalanan seni anda...

dreadlock bukan lah identiti aku...mungkin sudah terbiasa...jurufoto perkahwinan berambut dreadlock??siapakah itu???siapa lagi jika bukan apixpitcha dr rohstudio...
kenapa sbegitu penerampilannya ke majlis seformal ini??

penerampilan??owhh...encik jangan berkata begitu...aku juga berkemeja rapi...berkasut bersih walaupun tidak berkilat...walaupun tidak bertali leher jenama mahal yg di beli di luar negara...

hormat menghormati...majlis kamu..hasi besar mu...aku hormati...aku tidak berpakaian koyak rabak...berbaju band...aku berseluar panjang...berkemeja putih..kadang2 pink...auwww...

usah lah nilai dari bodohrupa ini...kenapa kamu mengupah aku...kerana kamu menilai aku dari karya2 ku...

walaupun aku bukan lah yg terbaik dlm bidang ini..tapi karya sudah cukup baik utk merakam kan saat2 indah hari besar mu...

ada seorang rakan ku...dahulu nya berambut gimbal(dread) seperti ku..tapi kini berambut pendek..berkasut kilat...

itu semua lakonan utk lari dr pihak berkuasa...tidak mahu di caj sebagai penagih ganja...tidak mahu sangkut pabila tersekat di sekatan roadblock2 bersepadu...

bagiku..itu bukan caranya...cara nya adalah berhenti sahaja menghisap ganja...berkarya lah terus...kerana itu pilihan yg lebih bijak daripada menipu diri sendiri...

dreadlock+photo+airbrush+catan...itu nama aku...dan aku pasti..bila tiba suatu hari nanti...mungkin hari besar aku dan kamu...aku akan buang semua ini...itupun jika bapak mu tidak mengizin kan aku berkahwin dgn mu dgn dreadlock jadi mahkota...

mungki 2,3tahun lagi...mungkin tidak akan pernah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...