Sunday, March 1, 2009

Mengintai Unggas



Pagi yang sama..selesai menembak "dragonfly"..aku shoot burung merbah ni pulak..berada di luar pagar rumah mak aku...agak jauh...inilah hasil nye...pagi yang mengantuk itu...aku akhiri dgn "pose"2 yg menarik dr burung ni....sepanjang aku shoot pic burung...burung merbah adalah antara spesis yg tidak kekok dgn lensa aku...thanx...


disini aku selitkan sedikit maklumat tentang burung merbah yg aku temui di wikipedia :
Local name : Burung Merbah
english name: Hook-billed Butbul
Scientific name : Setornis criniger

di malaysia terdapat 2 spesis merbah yang glamour iaitu merbah kapur dan merbah kunyit...anda di beri masa 2 minit utk membuat pilihan yg mane satu merbah pilihan masing2.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...