Monday, February 23, 2009

serangga pilihan...

serangga pilihan..kucing..anjing..kuda...anda di beri masa dua minit utk membuat pilihan...yang mana satu serangga pilihan masing2..."
...bagi sesiapa yg pernah menonton vc serangga pilihan kt youtube..mesti tau lirik di atas..ahahha...kucing/anjing/kuda bukan la serangga..harus di ingat ye..
pagi td..aku pulang ke umah mak aku...awal pagi mmg syok utk bersiar2 di kampung...pagi ni matlamat aku adalah menembak serangga utk close-up...ape yg aku jumpe ialah seekor pepatung maroon...yg tidak kekok utk memberi kan beberapa "pose" yg menarik...walupun foto ini tidak sesuperb guru makro ku "sifu sam-ryan"..tp ia sudah cukup utk buat aku menulis pd mlm ini...
pepatung yg aku duk usya ini...selalu bermain di tali ampaian mak aku...dgn mengguna kan sigma 70-300 aku(yg murah)..di switch kn ke macro mode(pd lensa tersebut..bkn body)...itu je la hasil dia..di beri sdikit garapan photoshop utk mengaburi mata anda dr kelemahan aku dlm dunia foto yg berkasta ini...dunia yg memartabatkan diri anda dgn wang dan kuasa..(wang adalah kuasa bg mereka)...
3 "pose" dr encik pepatung...pandangan hadapan..pandangan belakang dan pandangan sisi mengakhiri buletin utama mlm ini...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...