Wednesday, March 11, 2009

Sendiket Gambar Curi


sendiket gambar curi...ini gambar yang di rakam tanpa di sedari baru2 ini di klcc...seorang pekerja penyelengaraan sedang menabur wang....mmm??wang??..ohh..tidak...beliau sedang menabur bahan kimia yang berkemungkinan di kenali sebagai "klorin" ke dalam kolam bias(reflecting pond) di hadapan bangunan kebanggaan negara(yang membuatkan negara kita berhutang sana sini),KLCC!!maaf kerana terkasar bahasa!!!
gambar yang tersasar dari segi komposisi ini mungkin akan menjadi bahan untuk menghentam saya oleh jurugambar profesional..yang nama2 mereka meniti di setiap bibir budak2 yang baru nak main kamera...yang mana nama2 mereka membuatkan salah seorang pelanggan saya mengesyaki saya mencuri gambar2 mereka...(kuang ajaq!!)
Saya cuma jurufoto yang biasa2 aja...yang perkakasan kamera nya cuma biasa2 aja..atau dengan kata2 profesional nya "perkakasan cap ayam"..seperti mana yang saya katakan..mereka memartabatkan diri mereka dgn wang...hindari dunia foto anda..dari virus2 kasta yang terpalit baur2 penindas...Jika kamu tidak yakin dengan saya...akan saya kemukakan bukti..bukan untuk menunjuk..tetapi sekadar membela diri...
Saya dan kamera saya...anda dan kamera anda...carilah identiti masing2...tak salah meniru jika ianya mengilhami...tiada yang muda tanpa yang tua...jatuh bangun anda di dalam dunia foto(yg saya anggap berkasta ini),tanggunglah sendiri..jangan pernah malu untuk belajar..jangan pernah tewas dgn lidah2 yang tajam berasah wang!!!
Semoga saya dan anda...terus berjaya...bersama-sama berjaya!!!Insyallah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...