Sunday, March 29, 2009

paham..aku paham!!


~sekadar gambar hiasan


aku paham kalau korang usya kami pelik...aku paham kalau korang memandang serong terhadap kami...aku paham kalau korang pandang kami pelik..kerana kami lain dari yang lain...aku paham kenapa kau pandang kami serong...kerana kau bermata juling....

paham..aku paham...orang mcm korang x senang tgk orang mcm aku...kerana aku terlalu santai...tidak spt korang yang berkemeja kemas..rambut di sikat rapi..di jerut tali leher seperti di jerut diktator...

aku sangat paham jika kau usya aku semacam jek..kerana di kepala otak kau aku kutu rayau...selekeh..tidak punyai kerja spt kau yang makan gaji dengan kerajaan...tapi aku masih mampu beli rokok sendiri...aku masih mampu makan nasik goreng ayam di kedai mamak...masih mampu isi minyak kreta usang aku...

aku dan kawan2 di labelkan sebagai kaki lepak temerloh...ape yang ngkau tahu???aku paham kenapa..kerana kami punyai banyak mase terluang drp korang...bukan bermakna kami tidak punyai sebarang pekerjaan...biarpun sebagai pemandu lori...tetapi pendapatan nye melebihi gaji korang...mase banyak yang senggang...

aku paham..x semua yang berfikiran spt korang...tak semua...cuma yang songkok tinggi dari otak jek...aku x tujukan kpd smua...cuma kpd yg terasa sahaja...penermpilan...sape pedulik...cuma penerampilan perlu untuk meyakinkan seseorang...untuk melobi kerja2 yang akan datang...

kawan2...banyak kerja...tetapi lebih baik kerja tersebut di beri kpd org lain...asalkan x diberi kpd kawan2...aku nk maju sorang2...korang duk la di belakang..

bersubang di telinga..kiri kanan..subang di kening..di bibir...biarkan..itu hak dia...jgn sebut bab agama kalau nk mengata...bertatu...itu pilihan dia...nasihat sudah cukup...selebihnya..dia pilih sendiri..masing2 dah besar...tau baik buruk...

korang tengok je dah la...kalau mengata..same2 dpt dosa...yang terasa..tolong maafkan...bukan ape...cuma agak rimas dengan semua ini...nak pegi sarapan pagi pun rase malas..kalau yang bertali leher asyik pandang kerek pd kami,nk makan pun x selesa...stakat pandang..mengata..itu lantak korang...siap menunding jari..itu buat kami paham..terus paham...

jangan wujudkan sebarang sempadan antara aku dan ngkau...selam dalam2 diri sendiri sebelum kau "menJULING" kami...

maaf!!!

7 comments:

  1. Huhu...klausa "jerutan tali leher diktator" juga sinonim dgn perjawatanku sebagai cekgu berkemeja...manusia yang masih mengikut arus, jarang yang mampu melihat kepelikan dalam nilai keunikan...cekgu fizik yang berbahasa Islam juga aneh pada pandangan jumhur manusia arus perdana...biasa la tu pixx...pro tanpa kontra tak meriah pulak jadinye...

    ReplyDelete
  2. org2 yg pndang senget tu mesti yg otak bodoh tahap lipas kebas!
    cth; pmpuan kurus pandang pmpuan gemuk
    aper skinny tu cantek sgt ker?
    cilanat
    *ter emo plak

    ReplyDelete
  3. ahaha..bagus kalo ramai paham...semalam pun masih terjadi perkara mcm ni...perrghhh...lagi bengang

    ReplyDelete
  4. jejaka2 dlm gmbr ehsan tuh sgt ensem... nk2 plak yg pakai cap tuh.. :D..

    yey.. lantak laa kn.. nk subang ke nk tatoo ke... kalo xkaco org len... xpe... rmbut dread..? ade org tuh kasi duet suh gunting rambut..? xde.. stakat nk kutuk2 pastu ckp
    blakang xyah ler... kalo kemas2 pun... rambut sikat tepi... ade ke
    org nk pandang.. xde.. kena ngate lg ade laa... konon kemas2 neh keje molek laa... supe tuh jugek... hohohohoho.. :D ngarut dh koi nulis neh... kekekekkeke

    ReplyDelete
  5. kalau diberi pilihan, saya pun mau jadi macam kamu...
    malangnya hidup saya seolah2 tiada pilihan..

    stress

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...