Tuesday, November 3, 2009

xpdc sangka3...

"nine whisky two kilo alpha india..kharul standby..nine whisky two kilo alpha india standby...nine whisky two golf uniform uniform plc come in..pls come in..roger"

tiga hari di dalam pajero berkuasa badak...itu la ayat yg sering aku dgr dr radio amatur kenderaan pacuan empat roda yang aku naiki...pengalaman pertama menyertai kumpulan ini sangat menyeronok kan biar pun ade ketika nya aku berasa spt telur di hujung tanduk...telur ape??usah di tanya...bagai melayang nyawa menaiki kenderaan ini di track "sangka3" ini...

aku selaku jurufoto event ini menaiki sebuah pajero bersama seorang driver yg degil lagi gila dan serang co-pilot yg cool dan berpengalaman tinggi...abang khairul selaku owner/driver dan tukang masak sepanjang exkpidisi ini..dan abang li selaku penaung "K'dau advanture team...jurulatih "train n drive 4x4" kali ini bertugas sebagai urusetia dan sweeper...aku amat selesa dgn mereka...thanx coz bg layanan sgt baik...ehehehe

malas nk cerita panjang..meh tgk gambar2 yg ade...ekspidisi bermula jam 5pm jumat lepas..taklimat dr pengajur dan penaja di bdr pusat jengka..peserta di lepas kan pd jam 6pm...

"sessi ride" pertama sejauh 70km offroad..sgt mencabar kerana trek yg mcm sial dan gelap malam yg buat beberapa kenderaan tergolek...termasuk la pajero yg aku naik...sial btul!!







hampir 7jam utk ride prtama...da la aku x makan pape haritu...lapar gile...hampir jam 1am...kami tibe di campsite pertama..di tepi sungai...fuhh..mmg penat..setup khemah..abg kerul setup dapur...masak cho kuey teow...perghh...3pinggan aku belasah.
jam 4am...aku mula setup utk tido...penat.

hari kedua.
jam 9am..kami sudah bersiap2 utk 2nd ride...dan 2nd ride ini adalah terlalu hardcore kate abg li..ntah la...tgk la sendiri nanti...lepas makan..kami buke khemah..dan bersedia utk halangan seterusnya.









halangan ke tiga di hari kedua..kami gagal melepasi atas sebab kenderaan kami mengalami kerosakan teknikal...aku sedih gak la...baru 15% sahaja dr trek sangka3..kami sudah kandas...dan selaku team urussti/sweeper...kami di tugaskan menjaga base camp...

hampir separuh dr peserta yg gagal melepasi halangan ke-3..berpatah balik ke base camp.

antara aktiviti lain di sana adalah seperti menghidu bau kasut dan stokin basah..menjaring...memburu..makan sampai lebam..tido dan mandi jeram...sgt seronok hingga nyaris2 aku bosan.



merasala makan kancil..hasil buruan team nelayan/pemburu...3ekor kancil dan berbelas lampam sungai...sgt fresh!!!

malas dah nk menaip..koi upload jek la gambar2 lebih.




2 comments:

  1. lapan dari bawah terbaik wooo...pegi x ngajok..

    ReplyDelete
  2. nok ke aok masuk utan kerul..aok org bandor..koi ni kampun jek...stylo..bergaye..gone melawannye..akakaka..koi gurau jek ah..osoh serius sgt

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...