Monday, October 3, 2011

heliconia.


gua berketrampilan ganasss...bersuara serak2 saleem..."tapiii sayeengggggg"....
dulu gua metal gilebabun...tahap makan kambing punye...

tapi itu cuma minat gua...gua suka melodic metal...heavy metal...arini gua bukan cite pasal metal ke..reggae ke..muzik ke ape....takk...xde kena mengena...

ganas2 gak...tapi skali skale ade bunga dlm hati tak salah rasenye...ok2...harini gua nak cite pasal bunga kegemaran gua...heliconia...

orang kampung panggil bunga ni sepit udang/ketam...tapi ape yg gua belajar mase kt upm dulu...nama sain dia ialah heliconia sp. ...sp tu spesis...banyak spesis heliconia nih...

tahun 2008...mase gua jadi cikgu skolah..gua ade la rembat baka heliconia ni...dan gua tanam tepi tangga rumah mak gua...gua tabur baja orked ...menjadi gak pokok tu...cun je gua tgk...

tapi baru2 ni mase gua balik dr kl...sampai laman rumah...bunge tu dah clear...puihhh...ni mesti mak gua sudah cantas...

3tahun tu...akhir nya kena buang...tapi ape bleh buat...gua lebih syg kn mak gua dr bunga tersebut...patut la bulan lepas gua tergerak hari utk shoot close-up bunga ni...rupe2nye da sampai ajal si heliconia...

alasan2 yg kukuh membuat kan mak gua buang bunga tu adelah utk provide space 4 majlis perkahwinan adik n abang gua bulan depan...xpe mak..xpe...gua xde hal...

ape2 pun...melihat struktur parallel kelopak bunga heliconia ini membawa gua menghayati kekuasaan tuhan...cantik sungguh susunan kelopak bunga ini...

ape2 pun..heliconia sudah tiada...yang tinggal cuma sekeping foto kenangan sahaja...

fiuuuuuu....gua bersiul panjang...lalu menitis air liur.

1 comment:

  1. that's good articles... :-)
    please comes and visit our blog... :-)
    http://hayubeautifulhandicraft.blogspot.com

    (HAYU beautiful handicraft)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...