Sunday, October 2, 2011

cerita dari rakan kpd rakan

gua agak tertarik dgn status fb larn azraii semalam....cerita simple tapi penuh makna....gua rembat cerita dia utk di kongsi kn di akustikalam ini...layan dan jeyyeahhh..

cerita disebuah gerai di hentian Lanchang tadi :
ada sorg minah salleh (omputih) beli cekedis, buah dan air tin..kebetulan aku pun
nk beli pau dan air tin nescafe..pastu minah salleh tu tanya la tuan kedai tu (seorg pakcik yg agak berumur dan memakai kopiah)..

minah salleh : how much?
pakcik : RM7.10 (bercakap dlm bahasa melayu dan sambil pandang aku yg berkaca mata gelap)
minah salleh : keluarkan duit RM10 lalu bg kat pakcik tu..
pakcik : sambil usha aku lagi dan pulangkan baki RM1 kat minah salleh tu..
minah salleh : pun berlalu pergi..
aku : tersenyum simpul pandang pakcik tu..
pakcik : wat muka xbersalah..

fiu fiu fiu...pakcik tersebut lega.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...