Monday, July 25, 2011

Balada Muzik Jalanan.

harini macam biase...gua bangun jam 2.30ptg...sudah jadi trademark gua..bangun tido..mandi...kuar..ngeteh kt mamak...

hari ni agak mandom sket...ape kes???

poket gua kering tahap gurun dah...cuma ade rm5...fuhh...tapi takpe...rokok ade lagi sket...lepas la melepak sambil siapkan album terbengkalai.

gua port kt scene mapley temerloh...sorang2 je...member2 lain duk kt cafe'...gua x mampu nk join today..

tengah gua layan wat editing 1 album...rokok pun dah tinggal sebatang...maka...secara automatik nya tibe seorang pakcik shot..

sudah menjadi kebiasaan beliau... "dik...kopi so yo..dahago nih"...

tetapi..petang ini beliau hadir dgn tagline yang berbeda..yang di luar jangkaan minda normal manusia tidur siang spt gua...

"dik...rokok sobatang yo..."..x sempat aku jawab...winston light terakhir aku dah berada di bibir tebal beliau...(tebal lagi bibir gua kut)...

dan suasana mula jadi "slow motion" macam dalam movie...

"tik(tiktikti)..tik(tiktiktik)...tik(tiktiktik)...bunyi lighter bergema...yg dlm ( ) tu bergema la tu...

sekerdip mata...rokok di nyalakan...

fuuuhhhhhhh...fuhhh...hembusan demi hembusan gua perhati kan sambil mengimaginasikan diriku adalah wolverine...

fiuu(fiufiufiu)...fiuuu(fiufiufiu)...bersiul gumbira beliau...

rokok habis...

"dikk...kopi socawan yo...dahago nih..ehehehe"

gua angguk...

p/s :untuk mewujudkan suasana yg lebih ngam dgn cerita ni..sila mainkan lagu lefthanded "air mata..yang berderaaiii...siapa yang menghapuskann..."

pakcik shot beredar dgn seribu satu tanda tanya...

gua kembali ke alam normal...cuba membuat editing tanpa pengaruh nikotin...
siulan demi siulan utk mengalih pemikiran gua ke arah chewing gum...lolypop...biskut meri ..agar gua tidak memikirkan rokok...

namun begitu gua gagal...

"kak...lu tgk kan laptop gua jap" gua sound akak yg kerja mapley tu..

"nak kemana dik??"

"gua nak gi serbu lu punya tokey..."gua terus terjah bilik manager mapley tersebut...

foto dah kuar suat kabar...dah print...dah gantung kt outlet...dah fly ke india...ke UAE...tapi payment gua mana...

gua bersiul lagi...

kemarahan terhadap sebatang rokok di lampiaskan ke muka manager mapley!!!

fiu fiu fiuu....fuhh..fuhhh....gua pow rokok sekotak dr manager tersebut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...