Monday, October 18, 2010

kereta gua kena rembat

ntah ape malang nye nasib gua...dgn payment lambat nak mampus...pastu kerja asyik kena delay...alih2 semalam kreta gua kena curik...

semalam gua sudah lepak satu bar..member gua dj sana...saje2 je nk jumpe dia...dalam kul seblas malam..gua sudah parking la kereta gua kt jalan changkat..betul2 depan havana club...

kereta dah kunci...gua pun menapak gi gipsy bar...seblah reggae bar...lepak punye lepak...jam henset gua dah kul 1.50pagi...

gua pun niat nak balik la...alih2..tgk kereta sudah tiada...gua x pk kena curi lagi...gua survey dulu kawasan berdekatan takut gua sudah salah letak...gua ni mmg pelupa...

hampir setengah jam usya..mmg xde...sial..dlm hati gua sudah cuak gile babi...gua pun terus panggil kawan2 gua yg masih di dalam gipsy...

at last kami balik naik teksi...

gua bajet DBKL sudah tow la kereta gua...saje nk nyedapkan ati laa...tapi tadi bila gua cek...DBKL mmg takde tarik kreta selepas jam 12mlm..

ape2hal...gua anggap ini semua dugaan dalam hidup gua..ini merupakan kehilangan kedua terbesar bagi gua...

nasib baik kamera/laptop gua tak taruk dalam kereta...kalo x bertambah2 naye nye hidup gua ini...

gua cuba mengambil kes ini secara positif...setiap yang terjadi ada hikmah nya..dan gua cuba berfikir lebih jauh..situasi seperti ini gua kena hadapi dgn cool...

sepatutnya gua sudah ke kemaman ptg tadi utk setel job sana..

dan gua terfikir jugak..kenapa pencuri x curi kereta lain...kereta yg lebih mewah berbanding myvi buruk gua...da la buruk..kemek sane sini...dgn shaft goyang nya....pecut 100km/j gegar satu body..macam nak luruh...

kejadahnya curik kereta gua???bukan ada ape2 barang berharga kt dlm tu...cuma ada album portfolio gua...dokumen2 gua je...ade sunglass cap ayam..gua beli rm5 je kt bangkok...

selipar rasta percuma...selipar billabong golok...takkan sbb benda tu sampai nk curi kereta...

sport rim pun cap ayam...dah bengkok merata...ntah laa...

ape2 pun...gua cuba bertenang dan berdoa kpd Tuhan..agar situasi gua sekarang ini cepat beransur pulih...
Insyallah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...