Sunday, October 17, 2010

bila bunga di petik orang mini.

jam 4.34pagi...17oktober 2010..ahad...aku baru je pulang dari sebuah bar di ibukota...aku berkunjung kesana atas jemputan seorang rakan baru...

beliau merupakan pemain gitar utama yang perfom pada malam tadi..band apekajadahntah..akupun xtau...mereka mmg dasyat..mereka mmg hebat...jazz..pop..rock..reggae..semua perfect..

sekali sekala menonton live band sebegini...seronok jugak...terasa ingin kembali aktif bermain gitar seperti mereka...dasyat..

ini merupakan hari kedua aku tanpa kamera aku...bukan sebab aku tak bawak kamera...bukan sebab aku tertinggal kamera kat kampung...tidak...kamera itu yg menyumbang 85.7% sumber pendapatan tahunan aku kini sudah bertukar milik...

tapi..xpe..cuma berpindah milik dari abang kpd adik...aku dah jual segala peralatan foto aku kpd adik aku...

bukan lah bermakna aku da r.i.p dlm dunia foto...tapi aku nak adik aku nikmati dunia foto yg selama ini dia duk usya dr jauh je...

walaupun dia tidak mampu membayar jumlah yg tepat bg aset2 tersebut...tetapi tidak mengapa...aku cuma nak dia memiliknya...

niat di hati mau angkat nikon d700...tapi tak tau lah bila...harga gajet tersebut makin turun di pasaran akibat muncul nya model2 nikon baru...

aku rasa aku nk tunggu sampai harga nya cecah rm4+++...insyallah..ade rezeki..hujung tahun ni encik tujuh ratus akan jadi milik aku...insyallah..

beberapa perancangan kedai kopi atau dalam bahasa biadap nye "sembang up"...tahun depan aku dan rohstudio akan mengorak selangkah lagi dlm dunia foto..iaitu pembelajaran foto...aku cuba merangka beberapa kursus dan outing(berbayar) utk menjana duit poket aku...

harapan aku...setelah selesai kursus pertama aku pd november ini...aku boleh mengadakan beberapa lagi siri kursus fotografi..insyallah...itu dlm bicara kedai kopi tadi...

sistem pembayaran pakej2 perkahwinan juga akan di mantapkan lagi...depa lambat bayar..gambaq depa aku lupus kan...itu sahaja cara nya...harap maaf..(tp aku x sampai ati la nk lupus pic org kawin...)

peratusan pembayaran kpd pembantu2 aku akan di naik kan berkadar dgn perfomance beliau di hari kerja...

manakala di sektor-sektor kerajaan yg lain..bonus di mansuhkan...

sekian sahaja pembentangan plan ekonomi di luar sistem oleh aku

~apix rohstudio~

tajuk pancing je tu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...