Saturday, January 2, 2010

melangkah ke alam aneh.


huh...8pagi balik rumah..penat..mengantuk semua ade..ni semua gara2 pino..aku balik ke rumah dlm keadaan khayal..

sampai di rumah..mak bersiap-siap ke surau..ade kenduri katanya..masak bubur asyura..
aku terus masuk ke bilik...simpan gitar ke dalam hardcase...tukar pakaian..dan terus landing di atas katil...

dlm pukul 3pm...jam loceng aku berbunyi..dlm keadaan separuh sedar aku off kan jam itu..dan kemudian nya aku capai handset aku..ade 16sms lebih kurang..aku buka satu persatu..x tahu ape la isi kandungan nya kerna aku tidak beberapa sedar di waktu itu...

terlelap semula..kedengaran enjin kereta kakta menyusur masuk ke garaj...tersedar tika itu jam sudah 5petang...aku masih lagi separuh sedar sebenarnya...

oh...biar betul...aku rase aku sdar di alam lain...aku rasakan dunia aku seperti biasa aja..tapi mungkin cuma ada sedikit kelainan...oh..aku telah melangkah ke alam aneh...alam apakah ini..adakah alam dan manusia..atau alam perwira(komik zaman aku sekolah dulu)..

alam ini adalah alam psikologi nombor yg jadi ukuran usia...alam ini adalah alam selepas 10 tahun berada di angka 20an...alam ini alam yg baru bagi aku yg sudah melangkah ke angka 30..alam ini yg sepatut nya aku sudah kukuh berdiri...

lantai yg di bina gak bisa menampung lagi tarian2 sumbang ciptaan melodi aku yang sudah2...lantai yg di bina tidak sekukuh tapak yg pernah di bina abang2 ku..arwah ayah ku...

apa2 pun...angka ini angka yg bakal aku sumbat kn segala momentum yg asasnya pernah aku ukir pd sebuah nama...

alam ini alam aneh yg membuat aku teruja...alam ini alam yang aku harus kerja kan sesuatu..adaptasi momentum yg sedia ada...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...