Friday, July 31, 2009

kisah berlian di dunia khayalan.

Akhir-akhir ini aku banyak sangat berkias...banyak sgt penulisan yg sukar untuk di fahami kamu semua.Agak lama penulisan aku berbaur sinis..sindir...marah..geram...makan hati...

Kisah perang di gunung timur baru sahaja bermula..kisah perang saudara yg baru menyelak tirai dendam.

sebelum perang..ada satu kisah yang mungkin buat aku tekad juang...dengan 3 pedang.Satu untuk agama..satu untuk maruah...satu untuk semua.3pedang akan menjawab semua.

Kisah berlian di dunia khayalan...kate mereka dongeng...ade yg kate dunia itu di bawah lautan..ade yg kate tidak dpt di lihat dgn pandangan mata kasar.

Tapi kata si tua...ia wujud..benar2 wujud..tp nun di langit sebelum angkasa.Kata-kata si tua di sahut dengan ketawa sindir.

Berlian di dunia khayalan..yg selama ini aku tak pernah menduga bahawa aku akan memeilikinya...pertama terlihat akan rupa bentuk nya bila subuh menyingkap kamar hari baru...ia berada dlm pelukan si angkuh bermulut manis...si angkuh yg tunduk kan insan lain dgn kate2 nye..si angkuh yg rasa kan dirinya cukup gah.

Dunia khayalan di langit sebelum jenguk angkasa..dunia khayalan yg bukan nya dongeng...dan berlian indah milik si angkuh kini jd milik ku...3 pedang akan jawab semua...sejak berlian jatuh ke pangkuan ku...lidah2 tajam pisau sudah mula mencari ruang di belakang ku untuk di tikam bertubi-tubi.

Lidah tajam bisa beracun buat negeri ku goncang...buat tentera ku berbalah.Sungguh bisa...jika lawan bertopengkan kawan..mana kan sedar.Inika pula spesis itu berada dalam armada tentera negeriku.

Ntah mereka di belakang ku..ntah di kiri mahupun kanan..ntah2 di depan..aku pun x tahu.

genggam erat berlian kesayangan..tidak akan lepas lagi..biar tak bersela belakang badan ku di tikam pisau2 lawan bertopengkan kawan.Biar...ini aku dr rumah hitam..lawan tetap lawan.

Genggam erat berlian tercinta...jadikan si angkuh sebagai contoh..syukuri apa yg ada...jika tidak..menyesal pun tak guna...sudah ludah jilat semula..cari bila susah je..waktu senang kau di mana??

Berlian yg selama ini katanya dongeng..tidak lagi di ragui...yakin dlm diri untuk milikimu selama-lamanya..asalkan ingat kejatuhan si angkuh...asalkan ingat..syukur ape yg ade...Insyallah berjaya.

lidah tajam bak pisau..tebas sahaja dgn 3pedang...tarik kapas elok2..sumbatkan telinga...air liur busuk si lawan...tepis kan sahaja...biar mereka mengata..letih nanti..berhentilah!

tentera putih berpakaian rapi muncul di celah2 gunung timur sambil membawa sinar mentari pagi...aku di rumah hitam...aku yg di tikam lumat dr belakang..masih berdiri.Menadah serangan yg bakal tiba bertubi-tubi.

Maafkan aku kawan..kerna berlian ini tidak mampu di lepaskan lagi.

1 comment:

  1. apix..!!!
    penulisan apix lam blog ni btol2 dasat la
    kagum r cat
    huuu
    ;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...