Saturday, April 4, 2009

hormat!!!


"kami di sini..pada awalnya kelihatan seperti kriminal!!ada yang bertanya...makhluk apakah kami ini...dgn kulit spt ini(bertatu)...rambut kayaknya akar kelapa...trus..kami dampingi mereka...hormati mereka utk raih hormat dr mereka...kami bantu mereka bina jambatan..ajar anak2 mereka melukis,silkscreen...lagi...bergaul dgn smua usia.."~kate mike marjinal dr diskografi taring babi...


anda mahu diri anda di hormati...kerana apa???di sanjung??kerana apa??bagi aku...untuk meraih hormat dr insan lain agak sukar...apa yg paling penting..hormati diri mu sendiri...kemudian hormati org lain..dan jgn lah terlalu berharap untuk anda di hormati...

bergaul...dgn semua golongan...maksud aku golongan umur...mesra rakyat bak kata pemimpin...hormati hak mereka..hormati hak anda..Insyallah anda akan di hormati...
Membantu insan lain dgn penuh keikhlasan..kejujuran...jangan ada syak wasangka tanpa sebarang bukti...jalin kan hubungan baik...apa2 saje laa...

anda stress bila diri anda rase tidak di hormati...apa punca semua ini berlaku..tanye dlm diri...adekah aku melakukan kesalahan hingga aku lansung tidak di hormati...agak2 laa kan..bak kate apek "saspek la sket"...

apa sebab anda di maki hamun...jika tanpa sebab...maka tiadalah juga sebab untuk anda menghormati mereka(ini smua pendapat aku...)

Jika anda mempunyai seorang kekasih...dan kemudiannya dia curang...dan kemudiannya dgn selamba bodo..dia meletakkan segala kesalahan di atas dahi jendul anda...pikirkan sejenak..benarkah kata2 nya..atau sekadar alasan seorang manusia egoistik yg sgt elastik..kenyal...kental tidak mahu melopong kan kesalahan mereka..
aku dah cakap..hormat!!ingat blog aku pasal karma!!!

Jangan salahkan sesiapa jika anda mengalami tekanan dgn masalah spt aku sebut di dlm perenggan di atas....ko pilih untuk jadi begitu...x kemana masalah yg ko hadapi tu jika terus menyalahkan org lain...

ape2 yang berlaku pd aku sejak akhir2 ini..di halau..di maki..di perbodohkan..di pandang juling...semua itu bila di fikirkan semula adalah terlalu bodoh utk menyebab kan aku emo....pergi mampus la same mereka yg terlibat...

tapi kes halau tu..masih menghantui diri aku..sampai sekarang..dan kes semalam mmg buat aku ingin melanggar takat pernghoramatan aku terhadap seseorang yang aku anggap nadi!!!

aku bukan kriminal untuk aku mengaku sebagai kriminal..aku bukan koruptor untuk mengeksploitasi segala demi memenuhi poket impian aku...aku bukan Tuhan.

apa yang penting untuk kamu semua..."tiada siapa yang mampu menjaga perasaan kamu sebaik diri kamu memujuk perasaan mu sendiri".Hormat!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...