Thursday, January 15, 2009

photo trip..kuala terengganu...1st day

foto trip ke kuala terengganu adalah plan kami yg agak terancang pd awal nye...trip mini ini di sertai oleh aku,aye dan anjer...tujuan utama kami ialah mengambil gambar jalanan sambil bercuti...
trip ini hampir gagal kerana aku tewas dgn godaan "prison break" yg memakse aku(dan kami) memulakan perjalanan agak lewat...jam 2pagi 15jan...kami bertolak ke terengganu...
spot pertama kami ialah pantai balok...menantikan mentari terbit..kami sampai di pantai balok hampir pukul 4am...pekena roti canai di warung berhampiran pusat rekreasi pantai balok...teh tarik gelas besar...masih tidak mampu menghilang kan kesejukan pd pagi tu...beku...mungkin kerana hujan yg turun sebelum kami tibe di sana...
jam hampir pukul 6 pagi...kami trus ke pantai balok...tak silap aku..matahari terbit di pantai balok sekitar jam 6.30 pagi...aku sempat lelapkan mate jap..sebelum di kejut kan aye...
jam 6.45 pagi...mentari baru nak muuncul...agak lewat..mungkin ia terlajak tidur..aku..aye dan anjer mule menyusun gadjet kami di tepi pantai...setting ape yg patut..dan membuat beberapa shoot....low shutter...cls...
sudah pukul 7.30 pg...mentari yg baru nk mengjenguk keluar...tibe2 hilang di halang oleh awan mendung yg berarak..bawa tangis bawa rosak...ehh..mcm lirik lagu plak...kami agak keciwa...tapi semua tu telah di tetapkan oleh DIA...







kami meneruskan perjalanan ke dungun...spot kami di pantai dungun...shoot dan berjumpe si alya di sana...perjalanan ke dungun agak perlahan kerana jalan agak sesak...mungkin kerana pilihan raya yg bakal di adakan pd hujung minggu ini...



dlm kesesakan lalulintas..sempat jugak aku lepas kan tembakan rambang dr muncung nikon 18-70mm aku..ni je la hasil nye...agak berhabuk coz aku shoot dr dlm kereta...mungkin ia di tapis dgn filter jendela kereta aku yg kotor...



Kami sampai di uitm dungun tepat jam 10pg...lepak2 tepi pantai sambil menunggu alya yg baru bangun tido bersiap-siap...alya merupakan model t-shirt provok clothing yg pernah aku shoot tahun lepas....
Sambil menunggu alya..kami shoot 2,3 photo..kali ni kami try buat silhouette plak...bukan la nk berfoto sgt...cuma teruja bile tgk2 awex2 uitk yg sdg menunggu bas..berhampiran dgn lokasi kami shoot..ehehehe...

Ombak di pantai dungun agak besar...dan ada jalan yg ditutup akibat hakisan ombak...tu kate alya laa...ooopss....alya sampai lebih kurang 20minit selepas tu...dia bawak kitorang gi minum kt dungun kopitiam...mmg sempoi kopitiam nih..bangunan kayu yang agak oldskul..sempoi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...