Monday, September 13, 2010

aidilfitri 2010.


assalamualaikum...

selamat hari raya aidilfitri kepada semua umat Islam di seluruh dunia...ampun maaf di pinta kepada semua..jika ada kesilapan yang aku lakukan selama ini harap di ampun kan...kepada rakan2 misteri di chatbox...segala debat yg mana ada membawa kemarahan...harap di maafkan...

aidilfitri 2010...seawal-awal ramadhan aku sudah membuat persiapan mental untuk menyambut raya kali ini...

aku sudah bersiap sedia berperang dgn mental di hari raya...sejak kejadian tahun lepas..aku sudah mengjangka kn bahawa raya aku kali ini sudah cukup utk di sambut dgn cara yg cukup sederhana...

raya kali ini...aku tiada rakan2 untuk beraya bersama...krisis atas satu nama yg bisa menguasai jiwa2 lemah...jiwa2 sangap kemaruk nak bercinta..akhirnya kawan lawan kawan...aku terpaksa akur bahawa kes itu merupakan modus operandinya...

aku ramai kawan...tapi kawan yang sebenar2 kawan itu aku tidak pasti...mungkin mereka lebih selesa beraya tanpa aku...tiada sebarang sms jemputan beraya bersama tahun ini...

cuma lewat malam hari barulah aku berkesempatan bersama mereka...itu semua spt yg di jangka kan...

dgn persiapan mental yg awal...aku akhirnya berjaya hadapi musim perayaan kali ini...biasa lah..dia handal...dia kaya...dia hebat...dia pantang ke lebuh...dia bisa tarik pengaruh rakan2 lain untuk menghindari aku dr terus beraya bersama...

alhamdulillah...persiapan mental yang jitu..membuat kan aku mengabai kan segala persiapan material untuk berhari raya...aku tidak membelanjakan sesen pun duit aku untuk raya tahun ini...

bermula 10ramadhan...aku berniaga di expo...membantu abang latif rasta di gerai nya...20hari aku berniaga..pulangan nya sgt hebat...

~gerai rasta collection di expo ramadhan,temerloh...

raya pertama.
malam raya aku sangat sibuk di expo...malam terakhir..malam yang sgt hebat...walaupun barangan jualan aku sudah habis..tapi aku turun padang untuk membantu rakan2 lain...

sempat juga bersiar-siar bersama kekasih lama..temani dia membeli kuih raya..

jam 4.30 pagi...setelah selesai semua urusan...aku...buat pertama kali nya dalam 20hari terakhir ramadhan..pulang ke rumah mak aku...tiba di rumah..sanak saudara masih belum tidur..menanti kepulangan aku...aku lelap selepas waktu subuh..

hari raya pertama...aku bangun tidur jam 11.30pagi...mandi..sarung baju melayu yg aku gunakan sejak 4tahun lepas...salam2 dgn family..minta ampun..kemudian bagi duit raya kat mak/akak/adik dan sanak sdara...

dan..jam 2ptg..aku tidur semula...hingga ke malam... :)

raya ke-2.
aku berjaga hingga lewat pagi raya kedua...dan akhir nya terlelap selepas subuh...hari raya kedua agak dasyat...aku bangun tidur jam 2.30ptg...rumah aku kosong..xde orang..family aku gi beraya ke rumah sdare mare...aku mandi...pakai semula baju melayu semalam...dan terus ke kubur arwah ayah...
aku baca kan surah yassin utk arwah ayah...20tahun yang lalu..arwah ayah lah yg mengajar aku membaca surah tersebut..moga rohnya di cucuri rahmat...

petang raya ke-2...aku di kunjungi 2orang sahabat...anep dan anje...

raya ke-3.
lebih hebat dari raya kedua...aku bangun tidur jam 4.30ptg...petang ini aku ada praktis band...isnin kami perfom di jam session tribute to big John..so..aku siap2..pasang tali gitar cap ayam aku...terus ke bandar...kami praktis hingga jam 10malam...agak kecewa..sepatutnya rootstalk yg bakal mengisi slot gig ini tidak dapat perfom atas beberapa masalah...jadi aku gantikan dgn band metal(konon2nya) lama aku..."silapknot"...ehehehe

raya ke-4..
semalam aku dah nekad...kena bangun awal...aku kunci jam kul 10.30am...tepat kul 10..abang aku dah kejut aku..mereka semua dah nk balik ke kota...dan tiba2..zul(customer aku) call...dia nak amik album kahwin..alamak...cmne aku bleh lupa..aku ade appointment dgn dia hari...dgn separa gelabah..aku bingkas bangun dr katil...mandi dan terus ke bandar...

senyum lebar sedikit hari ni...payment sudah dapat...dan petang ni..aku bersiap sedia untuk berjuang di stage dgn "silapknot"...esok..aku masih belum tahu ape yang akan berlaku..dan ape yg bakal aku lakukan...

aidilfitri 2010...sangat bermakna.

rumusan:
-aku tak beraya tahun ni..
-cuma 2orang rakan yg menziarah aku..
-aku banyak duit sebab x shopping raya.
-aku suka tidur,

1 comment:

  1. :DiLiaNa: bagusnya dapat save duit time raya. syukur kan sebab tak terpengaruh dengan syaitan yang sentiasa berbisik supaya kita belanja berlebih-lebihan. ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...