Thursday, December 25, 2008

Antara realiti dan yang palsu...

kedua-dua gambar dia bawah sudah hilang ke-originalitian nye...kedua nye sudah di garap dengan tapis2 adobe photoshop...aku tidak suka edit gambar..kalau boleh..aku akan upload kan terus sahaja gambar-gambar aku tanpa melalui proses tapisan adobe...tapi malangnya aku tidak sehandal itu...masih banyak kelemahan...
ape yang palsu...ape yang benar di dalam gambar di bawah ini ialah situasi..detik...bagi aku..bila aku shoot model..aksi2 yang di pamer kan semua kaku..penuh kepalsuan...penuh lakonan...dan tidak hairan lah jika aku lebih suka shoot gambar2 sepontan(candid)...ia lebih memberi makna sebenar...menggabarkan perasaan subjek di dalam gambar2 aku...
gambar pertama ini adalah gambar seorang sahabat..dengan aksi ala2 indieband..agak poyo...tetapi garapan adobe memberi kan efek yang aku mahu...iaitu kesunyian...kemurungan...
gambar kedua pula ialah aksi seorang pakcik di sebuah stesen bas tempatan...pakcik ini bekerja sebagai penggilap kasut...di masa senggang..beliau menghabiskan masa dengan membaca akhbar...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...